två dagar som en mardröm!

Heej!

Förlåt att jag inte skrev, kunde inte... Orsaken var att jag var i sjukhuset!
Igår på morgonen så skulle jag träffa min kusin och min moster vi skulle nämligen till "Karolinska sjukhuset"  för att min kusin hade ont i magen och kunde knappt gå eller ligga!

När vi kom fram till sjukhuset gick vi till Närabarnakut, där väntade vi ett tag och sedan träffade vi en doktorn som hette Gunilla, hon kände på min kusins mage och när doktorn kännde på en ställe där blindtarmen är så hoppade min kusin upp...! När jag tittade på var jag på väg att gråta, man såg att hon fick jätteont i magen... och det var bara fruktansvärt!
Efter det skulle vi göra blodprov och urinprov!
Hon gjorde det och när vi fick resultatet så var det inget farligt, men ändå gjorde det ont i magen! Då skickade Doktorn Gunilla oss för att göra ultraljud undersökning, så vi gick till en annan avdelning och fick gå in i ett rum som hade nummer 24... Sedan kom det en ny doktorn, en man, kommer inte ihåg vad han hette, han kände på magen och sa att vi ska ta blodprov IGEN och göra ultraljud undersökning. Sedan skulle vi vänta i cirka en halvtimme på en sjuksköterska som skulle göra blodprov.... NI skulle bara se hur himla läskigt det såg ut, stackars min kusin! Sedan gick vi till ultraljud undersökningen, jag stod och tittade på TV:n där man såg lilla kusins mage, gud vad roligt det var!!! MEN när Dokotorn kom fram till blindtarmen och man såg den på TV:n, åhhh vad rädd man blev och det såg ut så äckligt.
 När det var klart gick vi till rummet igen och väntade på att Doktorn skulle komma med resultat!
Efter några minuter kom han in och sa att hon måste opereras...
Jag hade chock och min moster med, jag fick inte tårar det var en chock för mig! Då så började min moster att gråta :( Sedan hämtade sjuksköteraskan en Glukoz Broun dropp så att min kusin inte skulle bli hungrig (hon fick inte äta något)
När doktorn gick ut, började min kusin att gråta tillsammans med henne grät jag. DET var så läskigt att man kan inte förklara det.

När klockan var över 14 fick vi ett eget rum, den hade nummer 10 och vi fick vara där. Vi visste aldrig när operationet skulle vara, så det vi gjorde var att vi tittade på TV och min kusin ville spela spel så jag gick in och ut och hämtade olika roliga spel som t.ex. Monopol!
När klockan var 16 kom en doktor in och sa att han skulle markera med en penna på min kusins mage så att man skulle veta var hon skulle opereras, då så fick jag chock och sa" Vadå ska hon opereras nu?" Han sa "Ja, sart klockan fem kommer vi in och hämtar henne" Då var det riktigt allvarliga stunder man var nervös och rädd och visste inte vad man skulle göra?! Men min kusin sa "hämta spel", och det jag gjorde var att jag försökte göra henne glad! När klockan var fem åkte vi ner till våning 02 där operationen skulle vara och vi fick ta på sig jättesnygga kläder. SAJK. Sedan så fick vi vara i operationssalen och titta på tills hon somnar.
När vi gick in i operationssalen var det fullt med sprutor och allt, jag fick tårar, min kusin var inte rädd eller nervös :S Hon grät inte skrttade bara åt min och min mostrers snygga kläder ^^ medans jag stod där och var på väg att gråta, min moster var helt blek! Efter en liten stund somnade hon, och då gick vi ut och både jag och min moster började att gråta...

Medans vi väntade på henne gick vi och åt och träffade hennes pappa och sedan klockan 19 ringde läkarna och sa att operationet är klar och den gick bra. Vi sprang snabbt ner och när jag fick syn på henne så fick jag tårar igen jag var så himla lycklig då!
Den dagen stannade jag och övernattade i sjukhuset, min kusin hade ont i magen , men det var skönt att se henne vaken.
På morgonen sa doktorn att vi fick åka hem idag JIppi, men hon skulle först äta och försöka gå lite runt. Medans vi väntade på frukost kom det in flera personaler och erbjöd böcker och pyssel. Vi tog lite tidningar och sedan så ville hon ha pärlor att pyssla med så det fick hon.
Klockan 14 åkte vi taxi hem till min kusin och nu är jag här hos min kusin!

Ja, som ni förstår så gick jag inte till skolan det två dagarna och jag ska inte göra matte prov imorgon.För det första har jag ingen bok och för det andra så orkar jag inte tänka på det när min kusin ligger på sängen och har ont efter operationen!
Dessutom hade min pappa också operation igår fast på morgonen vet ni hur himla nervös och rädd man var?!

Aja ska gå nu, lägger bilder på kvällen!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0